آموزش فلسفه به زبان ساده

اثبات و تشریح اصول دین با عقل

آموزش فلسفه به زبان ساده

اثبات و تشریح اصول دین با عقل

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عزیزان
فلسفه، این علم زیبا را بیاموزید که ضروری ست. اگر در تردید هستید، شما را به قطعیت می رساند؛ اگر قاطعید، به شما معرفت می بخشد؛ هر کجای راه حقیقت ایستاده اید فلسفه بیاموزید.
فلسفه را بدون تکلّف، به زبان ساده و مختصر بخوانید...بنده این دروس را برای کسی نوشته ام که حتّی یک کتاب فلسفی نخوانده است. آن ها را دنبال کنید و هرکجا پرسشی پیش آمد بپرسید.
حضور سبز شما مایه ی شادابی و طراوت این وبلاگ است
----------------------------------
تمامی مطالب فاقد سند این وبلاگ، نوشته ی بنده است؛ لذا در صورت رونوشت برداری نام وبلاگ یا نویسنده را ذکر بفرمایید.

آخرین نظرات

حساب احتمال چیست و کجا به کار می رود؟

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

    وقتی علم ما نسبت به پدیده ای دچار نقص است، رفتار آن را نمی توانیم دقیقاً پیش بینی کنیم. با این حال، می توانیم رفتار پدیده را به صورت احتمالی توصیف کنیم. علمی که به توصیف احتمالی پدیده ها می پردازد، حساب احتمال است.

    هرگاه وجهی از پدیده ای را ندانیم، حالات مختلف و هم سنگ این وجه را در نظر گرفته و رفتار پدیده را در این حالات مختلف بررسی می  کنیم. نسبت تعداد حالات مطلوب به تعداد حالات نامطلوب، برابر احتمال مطلوب پیش رفتن پدیده خواهد بود.

    مثال: سکه ای را دو بار می اندازیم. احتمال این که هردوبار پشت بیاید 0.25 است:

    کل حالات: پشت و پشت؛ پشت و رو؛ رو و پشت؛ رو و رو. از چهار حالت تنها یکی مطلوب است، لذا احتمال حالت مطلوب یک چهارم(0.25) است.

    رفتار سکه تنها دو حالتی ست. اگر به جای سکه از تاس استفاده کنیم، احتمال این که دو تاس پشت سر هم شش بیایند، یک سی و ششم(0.028) است.

    ان شاء الله در ادامه از حساب احتمال در تحلیل احتمالی جهان استفاده می کنیم و خواهید دید حساب احتمال ثابت می کند که انسان جهان را تصادفی نمی داند.

۹۳/۱۰/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۲)

عالی کاش بیشتر بود.

خیلی ممنون، من دارم یکی یکی مطالب قشنگ و ناب تان را می‌خوانم.

خدا قوت، به اندیشه‌ی والای تان برکت.

نظر شما چیست؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی